قلعۀ زال تنها ولسوالی بی سرک کندز

- ۱۰ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3شماری از باشنده‌گان ولسوالی قلعۀ زال کندز، از بی‌توجهی حکومت به این ولسوالی انتقاد کرده و می‌گویند که حکومت جاده‌های تمامی ولسوالی‌های کندز را به استثنای جادۀ قلعۀ زال قیرریزی کرده است. به گفتۀ آنان، به دلیل خرابی این جاده، مردم از مسیر دشت به شهر کندز رفت‌وآمد می‌کنند.
باشنده‌گان قلعۀ زال می‌گویند، خرابی جاده سبب شده که روستانشینان در انتقال بیماران‌شان به شفاخانه با مشکلاتی جدی روبه‌رو شوند.
جادۀ اصلی این ولسوالی حدود ۸ ماه پیش، از سوی یک شرکت خصوصی جغل‌اندازی شده بود،؛ اما محبوب‌الله سعیدی ولسوال قلعۀ زال، با ابراز نارضایتی از کار این شرکت می‌گوید، جغل‌اندازی این جاده بی‌کیفیت‌ بود و پیش از آن که مردم از آن استفاده کنند، کاملاً تخریب شد.
شورای ولایتی کندز وجود فساد در کار جغل‌اندازی جادۀ قلعۀ زال تا مرکز این ولایت را علت خرابی زودهنگام این جاده می‌داند.

اسدالله سادات، عضو شورای ولایتی کندز می‌گوید، به علت بی‌کیفیت‌بودن مواد استفاده شده در جادۀ قلعۀ زال، کار آن از سوی این شورا متوقف شده بود، اما بدون آن که این شورا در جریان باشد، کار جغل‌اندازی دوباره آغاز شد.
برهان‌الدین شینواری رییس فواید عامۀ کندز، مشکلات در کار جغل‌اندازی این جاده را پذیرفته و می‌گوید، قیرریزی جادۀ قلعۀ زال در فهرست برنامه‌های وزارت فواید عامه و بانک جهانی است، اما ناامنی سبب شده تا کار آن متوقف شود. او وجود فساد در این پروژه را رد می‌کند.
به گفتۀ رییس فواید عامۀ کندز، ولسوالی قلعۀ زال پیش از این هیچ جاده‌یی نداشت، اما در حال حاضر به گونۀ مقدماتی، جاده، پل و پلچک‌ها در آن ساخته شده است.
در همین حال، او از پروژۀ قیرریزی جادۀ ۴۴ کیلومتری دیگر در قلعۀ زال خبر می‌دهد که کار آن از سوی بانک جهانی روی دست گرفته شده، اما به علت ناامنی، به تأخیر افتاده است
قلعۀ زال از ولسوالی‌های شمال‌شرقی کندز است که یک‌صدوپنجاه‌هزار نفر جمعیت دارد. بیشتر مردم این ولسوالی، به کشاورزی و تولید صنایع دستی، از جمله قالین مشغول اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.